Opstaldning

Vi er et lille opstaldningssted, Haderisgaard, på 19 ha med plads til 28 opstaldere. Vi har 12 ha folde med varierende græs og terræn. Vores heste går ude fra ca. 7.00 - 16.00 og i sommerperioden, går de længere ude. Vi har 2 stalde: Lille stald og kartoffelhus, udendørs vaskeplads ved hver stald og opvarmet aflåst sadelrum i hver stald. Derudover ekstra opvarmet sadelrum i kartoffelhus til sadelskabe. Begge stalde har opvarmet cirkulation på vandet, så ingen vandkopper fryser til vinter. Der kan tilkøbes wrap/wraphø og strør i vårbyg halm. 2 gange årligt tager vi ormeprøver og giver ormekure for ejers regning. Vi højtryksrenser og kalker boksene 1 gang årligt som vi hjælpes med.

Lille stald:
Hestebokse på ca. 12 m2 med vindue

Kartoffelhus:
Udebokse på ca. 16 m2 med oplukkelig låge og indendørs hestebokse på ca. 10 m2 med mulighed for hesten kan stå med hovedet ud af lågen.
Vi tilbyder opstaldning med følgende ordning:

Selvpas:Du får fold og boks med/uden strøelse (halm) samt plads i laden til dit foder. Der er turnus ordning ved ind- og udlukning, opsyn, vanding og fodring, i den stald man er tilknytter. Du kan evt. købe wrap/wraphø af Haderisgaard.

• Pris m. halm: 900 pr. måned
  • Pris u. halm: 800kr pr måned.

Faciliteter:
Vi lejer faciliteter (ridehal , rytterstue og udendørs baner) ud til Haderup Rideklub som er en lille hyggelig rideklub med plads til alle. Der er undervisning hvor ridehallen er optaget hver onsdag og torsdag. Øvrige tidspunkter er der fri benyttelse af ridehal og baner. Der er 2 udendørs baner (20x40 og 20x60), springbane med springmateriel. Ridehallen er 20x40 med spejlside på den ene kortside og 2 mindre spejle på den ene lang side, ny fiberbund og vandingsanlæg. Benyttelse af faciliteterne kræver medlemskab af rideklubben og køb af facilitetskort ved rideklubben. Der tilbydes undervisning i dressur og spring af erfarene undervisere.
Der er dejlig opvarmet rytterstue på ca. 60 m2 med køkken og toilet som frit kan benyttes.
Derudover har rideklubben også en mindre terrænbane og der er ca. 20 min skridt til Feldborg Statsskov med mulighed for dejlige skovtur og besøg ved skovsøen.

Spørgsmål ang opstaldning kontaktes: Jeanette Pedersen +45 40 32 00 84